ceturtdiena, 2014. gada 13. februāris

Arī mūs šogad ēnoja!

2014. gada 12.februārī RTU Zinātniskajā bibliotēkā Raivo Tambergs no Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas 8. soc. klases ēnoja Informācijas un pakalpojumu nodaļas vadītāju Lāsmu Zariņu.

Raivo raksta :
RTU Zinātniskajā bibliotēkā esmu pirmo reizi. Man šeit ļoti patīk. Šodien ēnoju Lāsmu Zariņu un iepazinos ar viņas ikdienas darba pienākumiem, apskatīju arī bibliotēkas filiāles un piedalījos intervijā ar bibliotēkas direktori Aiju Janbicku.
Šeit ir vairākas lietas, kas mani pārsteidza – bibliotekāra darbs ir interesants, jo ir jāprot atrast atbildes uz sarežģītiem jautājumiem, piemēram, studenti jautāja, kur atrast informāciju par monte-karlo metodi, par datora smadzeņu interfeisu, par lauksaimniecību pilsētvidē. Pirmo reizi sapratu, ka ir tādas zinātniskas datubāzes, kur ir iespējams atrast vajadzīgo, pat, ja jāmeklē kaut kas ļooooti sarežģīts. Manuprāt, tas līdzinājās detektīva darbam!

Man bija iespēja pastrādāt ar digitālo bibliotekāra asistentu – tā ir tāda ierīce, kas palīdz bibliotekāram atrast kļūdas plauktā novietotajām grāmatām. Tas bija tiešām aizraujoši. Man vispār patīk tādas modernas tehniskas ierīces, uzzināju, ka ar šādu aprātu tā aktīvi darbojas tikai šajā bibliotēkā. Bija tāda laba gandarījuma sajūta, ka varēju reāli pastrādāt un nest kādu labumu  bibliotēkai.
Dienas gaitā biju arī citās bibliotēkas filiālēs, kas atrodas Ķīpsalā.
Man interesanti pastāstīja par darbu Būvnieku bibliotēkas filiālē, patika, ka tur bija daudz studenti, kas mācījās, patika žurnāli un grāmatas, kas atradās plauktos.
Pabiju arī jaunajā Arhitektūras fakultātē un tajā esošajā bibliotēkā. Tik foršas grāmatas – tādas lielas, senas un iespaidīgas! Un pati Arhitektūras fakultāte arī šķita ļoti moderna un cilvēki tur izskatījās tādi darbīgi – varēja redzēt, kā studenti auditorijās mācās un veido savus darbus – dažādus maketus un projektus.
Apskatīju arī RTU bibliotēkas lepnumu – Grāmatu nodošanas automātu, kur arī šķiro grāmatas pēc to filiāles. Tikai likās, ka grāmatas iemešana šķirojamā kastē ir tāda nežēlīga, jo grāmatas ar mīkstākiem vākiem var arī saplīst.
Izmēģināju arī kā var darboties ar grāmatu-saņemšanas automātu, varēju arī parādīt lasītājam, kā to lietot.
Pēcpusdienā kopā ar Lāsmu Zariņu un Filgitu Muižnieci piedalījos intervijā ar bibliotēkas direktori Aiju Janbicku. Bibliotēkai ir savs blogs, kurā ir sadaļa "Intervijas", un šoreiz tur plānots pievienot interviju ar direktori. Mums bija interesanta saruna par bibliotēkas tagadni, nākotni un bija arī atmiņas par to, kā direktore uzsākusi darbu bibliotēkā.
Esmu pārsteigts par moderno vidi un reizē arī mājīgumu, kāds ir bibliotēkā. Pat pagrabstāvs, kur ir krātuve, ir moderns ar bīdāmajiem plauktiem!  Un, protams, man patika bibliotēkas 3.stāvs ar pufiem, kur var ērti atgulties un lasīt kādu grāmatu.
Ēnošana man patika, esmu uzzinājis, ka Informācijas un pakalpojumu nodaļas vadītājs organizē darbu savā nodaļā, piedalījos arī konkrētā darbā – darbā ar bibliotekāra digitālo asistentu, lasīju bibliotēkas blogu, facebook lapu un draugiem.lv sadaļu par bibliotēku – arī darbs sociālajos tīklos un informācijas aiznešana līdz studentiem ietilpst Informācijas un pakalpojumu nodaļas darbā.
Es labprāt atbrauktu uz bibliotēku vēl kādreiz, varbūt, kad bibliotēkai uzcels jaunu piebūvi un vajadzēs palīdzēt pārvietot daudz grāmatas.

Forša bibliotēka un interesants darbs!

   

Nav komentāru :

Ierakstīt komentāru